Otwórz swoją pralnię. Jak skonstruować ofertę?

Pralnia może być znakomitym pomysłem na biznes. Jednak tylko pod warunkiem, że dobrze zaplanujemy prowadzenie tego przedsięwzięcia. W założeniu własnej pralni, w zaprojektowaniu jej oraz wyposażeniu pomoże nam firma Sovrana, która w tej dziedzinie jest liderem na rynku już od wielu lat. Specjaliści z firmy Sovrana udzielą nam też wsparcia w zakresie szkolenia personelu. Warto bowiem wiedzieć, że branża pralnicza obecnie opiera się na nowoczesnym sprzęcie i innowacyjnych technologiach, dlatego tak ważne jest, by personel na bieżąco uzupełniał swoją wiedzę i umiejętności w zakresie ich obsługi i wykorzystania. Tylko to gwarantuje nam sprawne funkcjonowanie pralni.

Planując otwarcie pralni, musimy przemyśleć wiele rzeczy. Jedną z nich jest skonstruowanie oferty. Co powinniśmy zaproponować, by przyciągnąć klientów? Jakie usługi są w cenie? Od czego zacząć, a co wprowadzić z czasem? Oto poradnik przygotowany we współpracy z firmą Sovrana.

Podstawowe usługi pralnicze
To, co interesuje klientów najbardziej to przede wszystkim pranie wodne oraz czyszczenie chemiczne. Te dwie usługi są najpopularniejsze i zapewnią nam szerokie grono odbiorców. Oczywiście także w tej dziedzinie panuje konkurencja. To, co pomoże nam się wyróżnić to przede wszystkim nowoczesny sprzęt. Przekłada się to na jakość prania oraz czas realizacji zamówienia. Warto też pomyśleć o technologiach przyjaznych środowisku. Coraz więcej osób zwraca uwagę na ekologiczne aspekty swoich decyzji konsumenckich. Pralnia, w której używa się biodegradowalnych środków czyszczących i zamkniętych agregatów chemicznych, które nie generują trujących oparów może być dla tych klientów miejscem, w którym chętnie wydadzą swoje pieniądze.

Podstawowe usługi pralnicze to dobry pomysł szczególnie, gdy nie dysponujemy dużą powierzchnią. W niewielkim lokalu nie będziemy w stanie oferować szerokiego zakresu usług. Warto wówczas skupić się na jak najwyższej jakości tego, co możemy zaproponować klientom.

Usługi typu premium
Pralnia może też wyróżnić się usługami typu premium, skierowanymi do zamożniejszego klienta. Warto pamiętać, że nieprzypadkowo mówi się, iż czas to pieniądz. Dla osób zamożnych oszczędność czasu i energii jest na wagę złota. Warto więc rozważyć usługę odbierania prania od klienta i przywożenia mu już upranej i wyprasowanej odzieży. Można to oferować także w wariancie abonamentowym, w którym odbieramy od klienta rzeczy w stałym terminie.

Nisza to dobry pomysł
Biznesy oparte na niszach są specyficzne, ale mogą być bardzo zyskowne. W przypadku branży pralniczej taką niszą może być czyszczenie odzieży specjalistycznej, na przykład uniformów czy odzieży ochronnej. Wymaga to zakupu specjalnych urządzeń i środków. Z pewnością nie będziemy mieć wówczas klientów „z ulicy”, możemy jednak liczyć na nawiązanie stałej współpracy na przykład z jednostką straży pożarnej czy komenda policji. Warto tez wiedzieć, że coraz częściej placówki medyczne nie mają własnych pralni i zlecają czyszczenie odzieży lekarzy na zewnątrz. Pranie, dezynfekcja, spieranie plam z krwi – jeśli będziemy w stanie to zaoferować, możemy liczyć na obsługę placówki medycznej.

Tego rodzaju stałe współpracę mogą być rdzeniem naszego biznesu lub uzupełnieniem standardowej oferty. Z pewnością jednak ułatwiają uzyskanie płynności finansowej – stale i przewidywalne dochody z takiej współpracy to dla przedsiębiorcy bardzo ważna rzecz.