Jak powinna wyglądać nowoczesna pralnia?

W Polsce rynek usług pralniczych dopiero się rozwija. A to doba wiadomość dla każdego, kto chciałby poprowadzić firmę właśnie w tej branży – niskie nasycenie rynku pozwoli szybko wypracować sobie grupę lojalnych klientów. To stale rosnąca grupa – osoby, którym nie wystarczają już niewielkie osiedlowe pralnie i magle, choć rzecz jasna i te zakłady mają swoich odbiorców. Nowoczesne pralnie celują jednak w inną grupę; zamożnych mieszkańców dużych miast, zapracowanych, którzy chętnie zlecają jak najwięcej czynności dnia codziennego innym, bo dla nich czas to pieniądz. Wolą więc zamówić sprzątanie mieszkania, jedzenie w cateringu i zanieść pranie do pralni niż zajmować się tymi czynnościami osobiście. Warto jednak pamiętać, że to grupa klientów bardzo wymagających i mających wysokie oczekiwania. Jak im sprostać?

Firma Sovrana, która na rynku profesjonalnych usług pralniczych funkcjonuje od dwudziestu lat i odnosi spore sukcesy, zna przepis na stworzenie nowoczesnej pralni. Warto wiec zwrócić się do ekspertów tej marki, bo pomogą oni na każdym etapie rozwoju tego biznesu – od doradztwa przy wyborze lokalu, poprzez jego wyposażenie, montaż i serwis urządzeń, aż po szkolenia dla pracowników, zarówno podstawowe jak i zaawansowane. Warto wiec skorzystać z wiedzy firmy Sovrana, by zaprojektować pralnię tak, by była nowoczesna i przyciągała klientów. Na co należy postawić?

Szeroki zakres usług. Oczywiście istnieją firmy =, które zagospodarowały jakąś niszę, na przykład czyszczenie obuwia sportowego, jednak, jeśli celujemy w klienta masowego, zakres usług powinien być szeroki. Absolutna podstawa to pranie wodne oraz czyszczenie chemiczne. Nowością na rynku, którą warto się zainteresować jest system wet cleaning Sovrana, który jest alternatywą dla prania chemicznego – bardziej ekologiczną, a także skuteczniejszą w usuwaniu trudnych plam i nieprzyjemnego zapachu, a przy tym nie niszczy nawet najbardziej wymagających tkanin. Jeśli zainwestujemy w wet cleaning, możemy do listy oferowanych usług dodać także farbowanie odzieży skórzanej, co może nam pomóc w pokonaniu konkurencji mniej innowacyjnych pralni, które są na rynku dłużej.

Poza praniem odzieży warto też pamiętać, że wciąż popularne jest oddawanie do prania bielizny pościelowej, dlatego warto wyposażyć pralnię w magiel. Atrakcyjna dla klientów jest też usługa czyszczenia dywanów i tapicerki, choć wymaga ona inwestycji w profesjonalny sprzęt przeznaczony do tego typu materiałów.

Z punktu widzenia klientów istotne są też dodatkowe usługi, takie jak np. odbiór prania na telefon i odwożenie czystej odzieży do domu. To ekskluzywna usługa, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem zamożnych klientów.