Jak założyć pralnię? Sovrana podaje przepis na sukces w branży pralniczej
Prowadzenie pralni może być świetnym sposobem na biznes. Oczywiście pod warunkiem, że poznamy dogłębnie tę branżę i stworzymy ofertę, która zachęci klientów do korzystania i pozwoli nam się pozytywnie wyróżnić na tle konkurencji. W tej dziedzinie tak jak w wielu innych warto korzystać ze wsparcia i doświadczenia profesjonalistów. Takich jak firma Sovrana, która od lat jest obecna na rynku profesjonalnych usług pralniczych, zachowując pozycję niekwestionowanego lidera. W swojej ofercie Sovrana ma wsparcie przy zakładaniu pralni, od etapu opracowywania koncepcji, poprzez szukanie i dobór lokalu, projekt salonu pralniczego, aż po kwestie sprzętu i szkoleń dla personelu obsługującego pralnię. Sovrana to eksperci, którzy znają receptę na sukces w branży pralniczej. A oto ich rady dla każdego, kto chce otworzyć swoją pralnię.
Zwykła pralnia to za mało
Dziś zwykła pralni wyglądająca tak, jak dobrze nam znane malutkie punkty usługowe na osiedlach raczej nie przyniesie nam zysku. Dlaczego? Coraz większe możliwości domowych pralek automatycznych to poważna konkurencja, mniej popularne jest też korzystanie z oddawania pościeli do prania i maglowania. To, co dziś jest na topie to nowoczesne salony pralnicze. Charakteryzują się one sporą powierzchnią, bogatą ofertą oraz szeregiem innowacyjnych technologii, które gwarantują najwyższą jakość świadczonych usług.
Grupą docelową dla salonów pralniczych są klienci z klasy średniej – ludzie zabiegani, którzy chętnie zaoszczędzą czas i zlecą dbanie o swoją garderobę komuś z zewnątrz. Nowoczesny salon pralniczy w atrakcyjnej lokalizacji z pewnością przyciągnie ich uwagę. Projektując ofertę warto mieć przed oczami ten typ klienta.
Jakiego lokalu potrzebujesz by otworzyć pralnię?
Szczególne wymagania techniczne znajdują się w odpowiedniej ustawie Warto jednak widzieć, że potrzebujemy pomieszczenia o powierzchni minimum pięćdziesięciu metrów kwadratowych – im większe tym większe możliwości stworzenia różnorodnej oferty i wstawienia większej liczby urządzeń, a co za tym idzie – wyższa wydajność całego przedsiębiorstwa.
Jaka lokalizacja pralni zapewni jej sukces?
Szacuje się, że na rynku jedna pralnia powinna przypadać na 10000 do 20000 mieszkańców, by była dochodowym przedsięwzięciem. Należy jednak pamiętać o odpowiedniej lokalizacji. Bardzo dobrym pomysłem są centra handlowe, gdzie możemy liczyć na stały dopływ klientów, którzy chętnie oddadzą odzież przy okazji zakupów, wyjścia do kina lub restauracji itp. Jednak tam wynajem powierzchni jest kosztowny, dlatego dobrym pomysłem może być poszukanie pomieszczeń w mniejszych pasażach handlowych, szczególnie na nowych osiedlach, gdzie mamy szansę na zdobycie grona stałych klientów z konkretnej okolicy.
W szczególnych przypadkach możemy też zdecydować się na rozdzielenie naszej firmy na dwie części – niewielki punkt przyjmowania i wydawania odzieży w bardzo atrakcyjnej lokalizacji oraz oddalone pomieszczenia techniczne – należy jednak skalkulować, czy czas i koszty transportu pomiędzy nimi nie będą zbyt wysokie.
Stawiaj na innowacje
Otwierając pralnię, warto postawić na innowacyjne technologie pralnicze. Nowoczesne urządzenia są energooszczędne, bardziej wydajne oraz skuteczniej działają a przy tym nie niszczą odzieży. Umożliwiają też skrócenie czasu prania, co przekłada się na większą wydajność i możliwość przyjęcia większej liczby zamówień, a to oczywiście oznacza wyższe dochody, jest więc inwestycją bardzo perspektywiczną.